Proxion ja Relesoft tähtäävät vientiin yhteistyössä

Suomi, Uutinen, Yleinen

Rautateiden digitalisaatio on merkittävä muutos ja valtava mahdollisuus alan innovatiivisille toimijoille. Proxion on päättänyt kiihdyttää kansainvälistymistään yhdessä Relesoft Oy:n kanssa. Tavoitteenamme on auttaa teollisuutta ja rautateiden infranhaltijoita turvallisemman, tehokkaammin toimivan ja älykkäämmän yhteentoimivan rataverkon rakentamisessa. Proxionin asiantuntijuus on Euroopassa tunnustettua ja Relesoft Oy on implementoinut uusimmat yhteiseurooppalaiset määrittelyt osaksi teknologisia tuotteita. Yhdessä pystymme vastaamaan asiakkaidemme…

Proxion ja Relesoft tähtäävät vientiin yhteistyössä

Rautateiden digitalisaatio on merkittävä muutos ja valtava mahdollisuus alan innovatiivisille toimijoille. Proxion on päättänyt kiihdyttää kansainvälistymistään yhdessä Relesoft Oy:n kanssa. Tavoitteenamme on auttaa teollisuutta ja rautateiden infranhaltijoita turvallisemman, tehokkaammin toimivan ja älykkäämmän yhteentoimivan rataverkon rakentamisessa.

Proxionin asiantuntijuus on Euroopassa tunnustettua ja Relesoft Oy on implementoinut uusimmat yhteiseurooppalaiset määrittelyt osaksi teknologisia tuotteita. Yhdessä pystymme vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin sovittaa nykyinen ja tuleva teknologia modulaariseksi kokonaisuudeksi. EULYNX on asetinlaitteiden eri rajapintojen standardointiin tähtäävä hanke, joka alkoi vuonna 2014. Perustajina määrittelyprojektilla on 13 eurooppalaista rataverkon haltijaa Deutche Bahnin johdolla. Relesoftin teknologia yhdessä Proxionin tuottamien palveluiden kanssa tarjoaa asiakkaille ympäri Eurooppaa mahdollisuuden tehokkaampaan  EULYNXin hyödyntämiseen ja ETCS-määrittelyihin turvalaitesuunnittelussa ja turvalaitehankkeiden toteutuksessa.

“Proxionilla on hyvät mahdollisuudet kasvattaa viennistä tulevaa liikevaihtoaan teknologian ja palveluiden rajapinnassa. Markkinassa ovat perinteisesti toimineet suuret turvalaitetoimittajat. Tilanne on nyt muuttumassa, kun avoimet ERTMS-määrittelyt ja EULYNX-rajapintamäärittely mahdollistavat uusien toimijoiden ja järjestelmien markkinoille pääsyn. Me olemme päättäneet olla yksi näistä”, sanoo Lauri Aarnio, Proxionin Rautatieteknologiat-yksikön johtaja.

Käytännön tasolla kansainvälistyminen on helpointa aloittaa yksityisten ratapihojen turvajärjestelyistä sekä RCA-arkkitehtuurin mukaiseen suunnitteluun ja testaukseen liittyvistä palveluista. Relesoft Oy:n RELYNX RCA TEST CENTER tulee toimimaan palvelumyynnin alustana testaus- ja simulointipalveluissa.

Rautateiden muutos digitaaliseen turvalaiteteknologiaan on suurin disruptio, mitä rautateillä on tapahtunut kymmeniin vuosiin. Proxionin ketterä toimintamalli ja vahva tekninen osaaminen yhdessä Relesoftin teknologian kanssa avaa mahdollisuuksia ulottaa digitalisaatio kustannustehokkaasti myös yksityisille rataverkoille.

“Meille yhteistyö suomalaisen arvostetun ja aktiivisen rautateiden asiantuntija- ja teknologiatoimijan kanssa on luonteva askel kiihdyttää kansainvälistymispyrkimyksiä. Pieneltä kotimarkkinalta yhdessä ponnistaminen on helpompaa.”, sanoo Markus Melander, Relesoftin hallituksen puheenjohtaja.

Artikkeli on julkaistu Proxionin websivuilla ja voit lukea sen tästä.

Lisätietoja

Lauri Aarnio
Yksikönjohtaja
lauri.aarnio@proxion.fi
0407042542

Markus Melander
Hallituksen puheenjohtaja
Relesoft Oy
markus.melander@relesoft.io
0405729367

Jaa sivu eteenpäin

Lisää kirjoituksia

Automaattiliikenteen koulutusverkosto perustettu
Yleinen

Automaattiliikenteen koulutusverkosto perustettu

Suomalaisten korkeakoulujen yhteistyönä on rakennettu 30 opintopisteen laajuinen opintokokonaisuus, jonka opintojaksot avaavat automaattiautojen teknologisia, eettisiä ja juridisia haasteita, automatisaation ja sähköistymisen tarpeita ajoneuvo- ja liikennejärjestelmäsuunnittelussa sekä ajoneuvoihin, älykkääseen infrastruktuuriin ja liikenteen sähköistymiseen liittyviä liiketoimintamahdollisuuksia. Erikoistunut Koulutusyhteistyö Vastaa Työelämän Tarpeisiin Automatisoidussa Liikenteessä Opetus- ja kulttuuriministeriön erityisavustuksella toteutetussa kehityshankkeessa tavoitteena oli käynnistää uusi koulutusyhteistyötä toteuttava korkeakouluverkosto, joka […]
Kimmo Ylisiurunen - Liikennealan kestävän kasvun ohjelma
Blogi

Kasvuohjelmasta kevään ponnahduslauta kasvuun ja maailmalle

Liikennealan kasvuohjelmissa – ensin kansallisessa kasvuohjelmassa ja sen jälkeen kestävän kasvun ohjelmassa, on vuodesta 2018 alkaen tehty työtä laajalla toimijajoukolla alan yhteisen vision kirkastamiseksi, toimijoiden yhteistyön syventämiseksi sekä yritysvetoisen kasvun ja viennin edistämiseksi. Kasvuohjelman päättymisestä kirjoitettiinkin uutiskirjeessä jo viime vuoden puolella. Nyt, ohjelman päätyttyä vuoden vaihteessa, on hyvä pohtia, mitä meille jäi eväiksi tuleville vuosille […]
ITS Kasvufoorumi yhteistyöllä maailamalle. Nina Kopola BF, Lulu Ranne LVM ja Wille Rydman TEM
Uutinen

Kasvufoorumi ”Yhteistyöllä maailmalle” – Kooste

Viime perjantaina 19.1.2024 koettiin merkittävä tapahtuma liikennealan kestävän kasvun saralla, kun Pikku-Finlandiassa järjestettiin Kasvufoorumi. Tämä tapahtuma merkitsi Liikennealan kestävän kasvun ohjelman päätöstä, mutta samalla se tarjosi näkymän alan tulevaisuuteen, korostaen yhteistyön jatkumista. Seuraavassa tapahtuman esitykset sekä keskeiset puheenaiheet. Jokaisen esiintyjän oma esitys materiaali on katsottavissa esityksen otsikossa olevasta linkistä (pdf). Kasvufoorumin avaus Kasvufoorumin avasivat Liikenne- […]